Tehnologie asistivă

Tehnologie asistivă

Accesibilitatea serviciilor de telecomunicații în rândul persoanelor cu dizabilități auditive sau de vorbire

Mercury Research a desfăşurat pentru ANCOM – Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, un studiu cantitativ privind gradul de accesibilitate al persoanelor cu deficienţe auditive sau de vorbire la diferite servicii de comunicaţii.

  • Majoritatea respondenților cunosc dispozitivele pentru comunicare video (54%) și 76% dintre cei care le cunosc, le și folosesc. Urmează în top dispozitivele pentru tehnologii gest-voce (cunoscute de 26% dintre respondenți, dar folosite de doar 27% dintre cei care le cunosc).
  • 30% din respondenți nu cunosc niciun produs din lista care le-a fost enumerată.
  • Respondenții se informează cu privire la produse, servicii și funcții pentru persoanele cu dizabilități în principal de la asociațiile persoanelor cu dizabilități (54%), sau de la alte persoane cu dizabilități similare (51%).
  • Chiar dacă majoritatea produselor de tehnologie asistivă nu sunt folosite de mulți respondenți, toate sunt considerate destul de folositoare: pe o scală de la 1 (deloc folositor) la 10 (foarte folositor), toate produsele au medii de peste 7,5.
  • Toate produsele sunt achiziționate de cele mai multe ori de la familie/prieteni/cunoscuți, sau dintr-un magazin fizic din România.
  • Suma mediană plătită de utilizatori pentru produsele de tehnologie asistivă diferă, de la cea mai mică (30 de lei pentru comunicator DeafBlind și pentru Recunoașterea automată a vorbirii în sisteme de captare), la cea mai mare (400 de lei pentru dispozitive pentru comunicare video).
  • Există trei motive importante pentru care respondenții nu au cumpărat fiecare dintre produsele de tehnologie asistivă prezentate: nu au avut de unde să le achiziționeze, erau prea scumpe, nu erau potrivite pentru ei.
  • Serviciul video de intermediere apeluri este cunoscut de jumătate dintre respondenți. Acest serviciu nu este atrăgător pentru respondenți dacă ar costa 1 leu pe minut: pe o scală de la 1 (deloc probabil să îl folosească) la 10 (foarte probabil să îl folosească), media răspunsurilor este de 3,8.

Studiul s-a derulat în perioada ianuarie – mai 2017.

Members

  • ESOMAR Individual Membership Information
UP